Sama Naik

Okeh, ada dua scenario



Scenario 1
Aku masak gulai (misalnya udang masak lemak cili api) terlebih sikit garam. Joe akan makan sikit tak bertambah. Tapi aku suka masin jadi aku tambah. Kadang-kadang boleh hirup lagi kuah gulai lemak tu.

Scenario 2
Aku masak gulai (misalnya udang masak lemak cili api) kurangkan garamnya. Joe akan makan lebih sikit bertambah. Aku tak mau tambah sebab kurang selera kalau tak masin. Tapi sebab Joe akan suruh teman dia, dia akan suka-suki mak bapak dia tambah nasi aku dan suruh makan.

Kesimpulannya, masak ikut cara aku ke or cara dia, berat aku akan sama jek naik..

Ngeee....................................takpelah janji dua-dua happy. Aku hanya akan risau kalau tetiba dia kata "Makcik, tepi sikit; bontot tu besar sangat la tak nampak dah tv tuh........"

On another note: Hari ni nak masak ikan jacket bakar dengan air asam, pastu ulam kacang botol dan petai ngan sambal tempoyak......sila meleleh sekarang!
Update: Joe tambah dua kali. Ngeee...time sahur pulak masak gulai udang Joe tambah sekali.

1 comments:

  1. x boleh nak meleleh la sebab aku x makan tempoyak.

    -emi-